مستندات افزونه

تنظیمات امتیازدهی

برای دسترسی به پنل تنظیمات امتیازدهی افزونه باید از بخش پیشخوان وردپرس، برای منو امتیاز و پاداش کلیک کنید.

پس از کلیک بر روی گزینه امتیاز و پاداش به تب تنظیمات امتیاز هدایت می شوید.

این بخش شامل امتیاز نوشته ها – امتیاز محصولات – امتیاز خرید – امتیاز نظرات – امتیاز ثبت نام می باشد.

تنظیمات امتیازدهی : نوشته ها

فعال بودن امتیازدهی نوشته ها : با فعال بودن این گزینه کاربران به ازای مشاهده نوشته ها می توانند امتیاز تعیین شده را دریافت کنند.

امتیاز به ازای مطالعه هر نوشته : شما در این بخش می توانید تعیین کنید که کاربران به ازای مشاهده هر نوشته چند امتیاز دریافت کنند.(به عنوان مثال می توانید عدد 10 را وارد نمایید.)

تاخیر در امتیازدهی : در این بخش می توانید تعیین کنید که کاربر چه مدت زمانی در صفحه نوشته ها حضور داشته باشد تا امتیاز تعیین شده از طرف شما را دریافت نماید.

متن پیام اعلان : اگر دوست دارید متن پیام اعلان را به صورت پویا سفارشی سازی کنید می توانید طبق مثال زیر اقدام نمایید.(نکته : هر جا که نیاز به نمایش عدد امتیاز کسب شده دارید می توانید از کد کوتاه {score} استفاده نمایید.)

مثال : تبریک … شما به خاطر مطالعه این نوشته {score} سکه کسب کردید.

پس زمینه اعلان : اگر می خواهید رنگ پس زمینه ی اعلان امتیاز نوشته ها را تغییر دهید کافی است روی گزینش رنگ کلیک نمایید و رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید یا اینکه کد رنگ سفارشی خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.

تنظیمات امتیازدهی : محصولات

فعال بودن امتیازدهی محصولات : با فعال بودن این گزینه کاربران به ازای مشاهده صفحه هر یک محصولات می توانند امتیاز تعیین شده را دریافت کنند.

امتیاز به ازای مطالعه محصولات : شما در این بخش می توانید تعیین کنید که کاربران به ازای مشاهده صفحه محصول چند امتیاز دریافت کنند.(به عنوان مثال می توانید عدد 10 را وارد نمایید.)

تاخیر در امتیازدهی : در این بخش می توانید تعیین کنید که کاربر چه مدت زمانی در صفحه محصول حضور داشته باشد تا امتیاز تعیین شده از طرف شما را دریافت نماید.

متن پیام اعلان : اگر دوست دارید متن پیام اعلان را به صورت پویا سفارشی سازی کنید می توانید طبق مثال زیر اقدام نمایید.(نکته : هر جا که نیاز به نمایش عدد امتیاز کسب شده دارید می توانید از کد کوتاه {score} استفاده نمایید.)

مثال : تبریک … شما به خاطر مشاهده این محصول {score} سکه کسب کردید.

پس زمینه اعلان : اگر می خواهید رنگ پس زمینه ی اعلان امتیاز محصولات را تغییر دهید کافی است روی گزینش رنگ کلیک نمایید و رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید یا اینکه کد رنگ سفارشی خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.

تنظیمات امتیازدهی : خرید

فعال بودن امتیازدهی پس از خرید : با فعال بودن این گزینه کاربران پس از خرید می توانند امتیاز کسب کنند.

امتیاز به ازای خرید محصولات : شما در این بخش می توانید تعیین کنید که کاربران پس از هر خرید چند امتیاز دریافت کنند.(به عنوان مثال می توانید عدد 10 را وارد نمایید.)

حداقل خرید : در این بخش می توانید تعیین کنید که حداقل خرید باید چقدر باشد که امتیاز تعیین شده به کاربر داده شود.(مثلا اگر 100000 را وارد کنید، افرادی که خریدهایی زیر 100000 تومان دارند امتیازی دریافت نمی کنند.)

متن پیام اعلان : اگر دوست دارید متن پیام اعلان را به صورت پویا سفارشی سازی کنید می توانید طبق مثال زیر اقدام نمایید.(نکته : هر جا که نیاز به نمایش عدد امتیاز کسب شده دارید می توانید از کد کوتاه {score} استفاده نمایید.)

مثال : تبریک … شما به خاطر خرید از سایت {score} سکه کسب کردید.

پس زمینه اعلان : اگر می خواهید رنگ پس زمینه ی اعلان امتیاز خرید را تغییر دهید کافی است روی گزینش رنگ کلیک نمایید و رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید یا اینکه کد رنگ سفارشی خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.

تنظیمات امتیازدهی : نظرات

فعال بودن امتیازدهی نظرات : با فعال بودن این گزینه کاربران پس از ارسال هر دیدگاه در صورتی که آن دیدگاه توسط مدیر تایید و پذیرفته شود امتیاز تعیین شده اهدا می شود.

امتیاز به ازای قرار دادن هر نظر : شما در این بخش می توانید تعیین کنید که کاربران پس از ارسال و پذیرش هر نظر چند امتیاز دریافت کنند.(به عنوان مثال می توانید عدد 10 را وارد نمایید.)

تنظیمات امتیازدهی : ثبت نام

فعال بودن امتیازدهی ثبت نام : با فعال بودن این گزینه کاربران پس از ثبت نام و ورود به پنل کاربری امتیاز تعیین شده را کسب می کنند.

امتیاز به ازای ثبت نام کاربر : شما در این بخش می توانید تعیین کنید که کاربران به ازای ثبت نام در سایت چند امتیاز دریافت کنند.(به عنوان مثال می توانید عدد 10 را وارد نمایید.)

متن پیام اعلان : اگر دوست دارید متن پیام اعلان را به صورت پویا سفارشی سازی کنید می توانید طبق مثال زیر اقدام نمایید.(نکته : هر جا که نیاز به نمایش عدد امتیاز کسب شده دارید می توانید از کد کوتاه {score} استفاده نمایید.)

مثال : سلام …خیلی خوش آمدید … شما به خاطر ثبت نام در سایت {score} سکه کسب کردید.

پس زمینه اعلان : اگر می خواهید رنگ پس زمینه ی اعلان امتیاز ثبت نام را تغییر دهید کافی است روی گزینش رنگ کلیک نمایید و رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید یا اینکه کد رنگ سفارشی خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.

تبدیل امتیاز به کیف پول

 

نکته بسیار مهم : قبل از فعال سازی این بخش حتما افزونه tera wallet را از مخزن وردپرس نصب نمایید.

تبدیل امتیاز به کیف پول : این گزینه مشخص می کند که قابلیت تبدیل امتیاز به کیف پول در سایت شما فعال باشد یا خیر.

قیمت هر امتیاز : در این بخش می توانید تعیین کنید که کاربران به ازای هر امتیاز کسب شده چه مبلغی را می توانند در کیف پول خود شارژ نمایند.(به طور مثال فرض کنید قیمت هر امتیاز را 50 تومان قرار دادید؛ اگر کاربری 3000 امتیاز داشته باشد می تواند با استفاده از فرم تبدیل کننده امتیاز به کیف پول امتیازش را تبدیل به 150000 تومان شارژ کیف پول کند و با استفاده از این مبلغ در سایت خرید کند.)

منطق شرطی : شما در این بخش می توانید مشروط کنید که اگر امتیاز کاربر بالای فلان مقدار بود اجازه دسترسی به فرم تبدیل کننده امتیاز به کیف پول را داشته باشد.(مثلا اگر امتیاز کاربر به بالای 500 امتیاز رسید این بخش فعال شود!)

ارسال کد تخفیف یکبار مصرف

فعال یا غیرفعال بودن این بخش : با فعال بودن این بخش بعد از خرید کاربر یک کد تخفیف یکبار مصرف و زمان دار به شماره موبایل کاربر sms می شود.

تعداد کارکترهای کد تخفیف : در اینجا می توانید تعیین کنید که تعداد کارکتر های کدتخفیف چقدر باشد.( به طور مثال اگر عدد 5 را وارد نمایید کد تخفیفی به شکل AF56R به کاربر ارسال می شود.)

تاریخ انقضا کد : در این بخش تعیین می کنید که این کدتخفیف بعد از چند روز منقضی و بلااستفاده می شود.

میزان کد تخفیف : در این بخش میزان کدتخفیف را به صورت درصدی تعیین می کنید.مثلا برای ایجاد کد تخفیف 20 درصدی کافیست عدد 20 را وارد نمایید.

از آنجایی که برای ارسال sms کد تخفیف بعد از خرید نیاز به تنظیمات سامانه پیامکی می باشد نیاز است که اطلاعات مربوط که سامانه پیامکی خود را در این بخش وارد نمایید.

از آنجایی که در این ورژن افزونه فقط تنظیمات سرویس فراز اس ام اس در دسترس می باشد، در این بخش فقط به توضیح تنظیمات این سامانه می پردازیم.

کد API : در این بخش کد API که از بخش وب سرویس سامانه فراز اس ام اس دریافت نموده اید را وارد می نمایید.

پترن کد : در این بخش کافی است کد پترنی که در سامانه فراز اس ام اس ایجاد کرده اید را وارد نمایید.

نام متغیر کد تخفیف : نام متغیری که در پترن فوق استفاده نمودید را وارد نمایید.

تنظیمات پنل کاربری

نمایش میزان امتیازکاربر در پیشخوان پنل کاربری  : در صورت فعال بودن این گزینه میزان امتیاز کاربر در صفحه پیشخوان پنل کاربری ووکامرس نمایش داده می شود.

نمایش منو تبدیل امتیاز به کیف پول : در صورت فعال بودن این گزینه فرم تبدیل کننده امتیاز کسب شده کاربر به (شارژ) کیف پول در پنل کاربری ووکامرس اضافه می شود.

کدهای کوتاه

کدنمایش میزان امتیاز کاربر : برای نمایش میزان امتیاز کاربر در هر مکان دلخواه از سایت کافی است کد زیر را در بخش مناسب قرار دهید.

before : عبارت قبل از امتیاز کاربر

after : عبارت بعد از امتیاز کاربر

برای مثال : اگر کاربر شما 250 امتیاز داشته باشد و کد را به شکل زیر بنویسید :

خروجی کد در سایت مشاهده می کند به شکل زیر خواهد بود :

شما دارای 250 امتیاز می باشید

کد نمایش فرم تبدیل امتیاز به کیف پول : برای نمایش فرم تبدیل کننده امتیاز به کیف پول در بخش دلخواه از سایت ؛ کافی است کد زیر را در بخش مربوطه وارد نمایید.

کد نمایش پر امتیاز ترین کاربران : برای نمایش لیست پر امتیاز ترین کاربران در بخش دلخواه از سایت کافی است کد زیر را در بخش مربوطه قرار دهید.

number : تعداد کاربران جهت نمایش

نمایش لیست آخرین امتیازهای اهدا شده به همه کاربران : برای نمایش لیست امتیازهای اهدا شده به همه کاربران در بخش دلخواه از سایت کد زیر را در بخش مربوطه قرار دهید.

 

اهدا امتیاز به همه کاربران

برای اهدا امتیاز دلخواه به همه ی کاربران از بخش امتیاز و پاداش روی گزینه افزودن امتیاز دلخواه کلیک کنید.در صفحه امتیاز و پاداش دلخواه شما می توانید امتیازهایی که تا کنون به کاربرانتان اهدا کردید را مشاهده کنید.

در بخش عملیات می توانید نسبت به حذف هر یک از امتیازهایی که تاکنون ایجاد کرده اید اقدام نمایید.بدیهی است که با حذف هر یک از امتیازهای اهدایی ، میزان امتیاز از امتیاز همه کاربران کاسته می شود لذا به جزء موارد اضطراری توصیه نمی شود از این قابلیت استفاده نمایید.

از بخش افزودن می توانید امتیاز و پاداش سفارشی خود را ایجاد کنید.

در بخش افزودن امتیاز جدید دو فیلد باید تکمیل و ارسال شود:

1-عنوان امتیاز (مثلا به مناسبت افتتاحیه سایت)

2-میزان امتیاز (مثلا 40 امتیاز)

اهدا امتیاز به کاربر خاص

جهت افزایش یا کاهش امتیاز یک کاربر خاص کافی است از منو امتیاز و پاداش بر روی گزینه کاربران کلیک نمایید.

در این بخش می توانید از بخش عملیات در ستون آخر مشخصات کاربران روی دکمه اهدا امتیاز دلخواه به کاربر کلیک کنید.با این کار شما به صفحه ای به شکل زیر هدایت خواهید شد:

میزان امتیاز را به صورت منفی یا بدون علامت (مثبت) وارد نمایید و سپس بر روی افزودن کلیک نمایید تا امتیاز وارد شده به کاربر داده شود.